Odzyskaj równowagę!

Sposoby na wyciszenie organizmu

sposoby na wyciszenie organizmu

Statystyki dowodzą, że 25% społeczeństwa już choruje lub ma szansę zachorować na różnego rodzaju zaburzenia lękowe.(1) Dlatego warto dbać o swój organizm, nie tylko pod względem fizycznym, ale również psychicznym. Niestety nie ma możliwości, aby z codziennego życia całkowicie wyeliminować napięcie nerwowe, które – przy dużym nasileniu – może doprowadzić do zaburzeń pracy organizmu. Istnieją  pewne proste sposoby na uspokojenie nerwów, które pozwolą wyciszyć organizm.

 

 

WYCISZENIE ORGANIZMU LEKAMI? CZY TO DOBRY POMYSŁ?

Na rynku nie brakuje leków antydepresyjnych, przeciwlękowych czy nasennych, które pomogą wyciszyć organizm. Są to benzodiazepiny, które najczęściej stosuje się w leczeniu takich problemów jak zaburzenia lękowe, bezsenność czy wzmożonego napięcia nerwowego. Jednak trzeba wziąć pod uwagę fakt, że nadużywanie tego typu leków może prowadzić do uzależnienia. Pamiętać trzeba również o tym, że nadmierne stosowanie leków uspakajających czy nasennych może wywoływać takie objawy dodatkowe jak spowolnienie, senność, zamazanie mowy, wahania nastroju czy zobojętnienie na do tej pory istotne sprawy. (2) Dlatego po leki uspakajające sięgać należy dopiero po zaleceniu ich przez lekarza. Chyba że mowa o lekach uspakajających bez recepty, które opierają się na naturalnych składnikach, które są w stanie pozytywnie wpłynąć na wyciszenie organizmu. Takim suplementem diety jest na przykład Nerwomix, bazujący na melisie i dziurawcu, o dobroczynnych właściwościach na nasz układ nerwowy.

 

PROSTE SPOSOBY NA USPOKOJENIE NERWÓW

Aby napięcie nerwowe nie było codziennym objawem naszego stresującego życia, należy zadbać o swoją kondycję psychiczną. Jeśli zastanawiamy się, jak się uspokoić to warto rozważyć różnego rodzaju metody relaksacyjne. Zaliczamy do nich czytanie, rozważania, ćwiczenia relaksacyjne, medytację ? każde z nich prowadzi do wyciszenia organizmu.(3) Redukowanie poziomu stresu, który jest po części odpowiedzialny za napięcie nerwowe, możliwe jest za sprawą aktywności fizycznej jak i codziennej suplementacji, która opiera się na takich ziołach jak chociażby żeń-szeń. Jeśli chodzi o aktywność fizyczną, to już 30 minut dziennie jakiegokolwiek sportu, pozwala na poprawę kondycji umysłu, jak również zmniejsza ryzyko zachorowań na takie choroby psychiczne jak na przykład depresja.(1)

 

JAK SIĘ USPOKOIĆ DOMOWYMI SPOSOBAMI?

Okazuje się, że dobroczynny wpływ na nasz układ nerwowy ma również sen ? dbając o to, aby regularnie przesypiać od 6 do 8 godzin na dobę. Mowa tutaj o nieprzerwanym śnie, w zaciemnionym pomieszczeniu o odpowiedniej temperaturze, który ma ogromny wpływ na naszą kondycję psychiczną i samopoczucie. Natomiast niedobór snu powoduje problemy z koncentracją i wpływa na nasze rozdrażnienie. (1) Niektóre osoby odprężają się podczas gorącej kąpieli, jeszcze inne wybierają zajęcia z jogi, podczas których wsłuchają się w swój organizm. Innym znanym sposobem na odprężenie jest masaż relaksacyjny. Także zioła mają pozytywny wpływ na układ nerwowy. Dobrym przykładem jest dziurawiec – powszechnie występująca roślina, która w niewielkich gruczołach magazynuje dobroczynny olej. W jego składzie znajduje się hyperycyna, która hamuje rozpad serotoniny, dzięki czemu zmniejszają się objawy złego nastroju, napady lęków czy przygnębienia. (4) Dlatego też warto szukać leków na uspokojenie bez recepty, w których składzie znajduje się właśnie dziurawiec. Można sięgnąć po Nerwomix, który oprócz dziurawca, zawiera również wyciąg z melisy. Podczas stosowaniu suplementów diety jedyne, na co trzeba zwrócić uwagę, to fakt czy nie jest się nadwrażliwym na którykolwiek ze składników danego suplementu.

 

  1. Krawczyk K. Jak dbać na co dzień o zdrowie psychiczne? Dostęp online: http://psychiatria.mp.pl/aktualnosci/151284,jak-dbac-na-co-dzien-o-zdrowie-psychiczne Data dostępu:19.03.2017
  2. Habrat B. Nadużywanie i uzależnienie od leków uspakajających i nasennych. Dostęp online: http://psychiatria.mp.pl/uzaleznienia/69688,naduzywanie-i-uzaleznienie-od-lekow-uspokajajacych-i-nasennych Data dostępu:19.03.2017
  3. Mrozińska M. Współczesne problemy zagrożeń zdrowia Polaków. Przewodnik Lekarza 2004;11:92-96
  4. Cybula M, Wszelaki M, Wszelaki N. Dziurawiec, roślina nie(d)oceniona? Postępy Fitoterapii 2005;1;2:50-52
nervomix logo
Adamed Consumer Healthcare S.A. Adamed Sp. z o.o.
tel. +48 (42) 225 01 46
fax. +48 (22) 732 77 47